Przeszło 900 osób odwiedziło Kielce w ramach 46. Międzynarodowego Harcerskiego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej. Było to 11 dni pełnych muzyki, tańca oraz pozytywnej wiatraczkowej energii.

Za nami wspaniałe widowisko, jakim był Koncert Galowy Laureatów. W Amfiteatrze Kadzielnia zebrały się tłumy, które obejrzały show pt. „Kadzielnia By Night”. Na scenie zaprezentowało się ponad 340 uczestników tegorocznego Wiatraczka, było mnóstwo śpiewu, tańca oraz wzruszeń. Uczestnicy po 11 dniach ciężkiej pracy wreszcie dowiedzieli się, kto z nich zdobył festiwalowe Jodły.
Lista laureatów: https://www.wiatraczek.pl/wykaz-laureatow-46-miedzynarodowego-harcerskiego-festiwalu-kultury-mlodziezy-szkolnej/
Zdjęcia z wydarzenia już niebawem będą dostępne pod linkiem: https://www.flickr.com/photos/wiatraczek/

W tegorocznym Wiatraczku wzięło udział ponad 900 osób (w tym blisko 470 uczestników zgrupowania Gospodarze-Gościom i prawie 460 festiwalowiczów). Gościliśmy u nas 125 podmiotów artystycznych z całej Polski, Kanady oraz Ukrainy. W trakcie 11 dni uczestnicy wzięli udział w:

  • 2 dniach przeglądów konkursowych;
  • 5 dniach warsztatów artystycznych (łącznie na salach baletowych oraz wokalnych uczestnicy spędzili: 295 h);
  • 7 koncertach na kieleckim rynku;
  • grze miejskiej „Się Kręci” – w ramach której zwiedzali najważniejsze miejsca w centrum Kielc,
  • programie wieczornym miasteczka festiwalowego (codziennie od 10.00-14.00 z programu mogli korzystać mieszkańcy Kielc);
  • ofertach Festiwalowego Biura Turystycznego, które chętnym oferowały zwiedzanie najbardziej urokliwych zakątków województwa świętokrzyskiego;

Tradycyjnie w Amfiteatrze Kadzielnia odbyły się dwa widowiska: Koncert Gospodarze-Gościom pt. „W Strasznym Dworze” oraz Koncert Galowy Laureatów pt. „Kadzielnia By Night”, na które tłumnie przybyli Kielczanie.Chcąc docenić poziom naszych uczestników rozdaliśmy 67 festiwalowych jodeł oraz 22 wyróżnienia i nagrody dodatkowe. Nad organizacją tegorocznego Festiwalu pracował sztab 89 osób (instruktorów harcerskich, instruktorów artystycznych, IST, HSZ, wychowawców oraz zespołów producenckich).

Do zobaczenia za rok!
I niech się kręci!