Skauci USA (Boy Scouts of America) organizują w roku 2017 swoje narodowe jamboree i zapraszają na nie członków ZHP. Spróbujmy się zorientować, czy są chętni. Jeśli tak, Wydział Zagraniczny GK zarejestruje wstępnie kontyngent ZHP na to wydarzenie.
Oto najważniejsze dane:
Jamboree zgromadzi 40 000 uczestników.
Miejsce: Summit Bechtel Family National Scout Reserve, West Wirginia (miejsce Światowego Jamboree Skautowego 2019!), najbliższe lotniska Yeager Airport w Charleston, West Virginia, USA (CRW) i Charlotte-Douglas International Airport w Charlotte, North Carolina (CLT).
Daty: 19-28 lipca 2017
W programie m.in. rowerowy motocross, park deskorolkowy, parki linowe, wędrówki.
Kto może wziąć udział:
Uczestnicy w grupach wiekowych 14-17 lat i 18-20 oraz dorosła kadra – liczy się wiek w momencie rozpoczęcia jamboree.
Odpłatność za zlot (wpisowe):
- uczestnicy – 1225 USD od osoby
- kadra patrolu w wieku 21-25 lat – 750 USD od osoby
- kadra patrolu w wieku od 26 lat wzwyż – 1275 USD od osoby
Wpisowe pokrywa wyżywienie, udział w większości zajęć, ubezpieczenie na czas zlotu, sprzęt (namioty, sprzęt do gotowania itp.)
W zlocie biorą udział 10-osobowe patrole złożone z uczestników i kadry. W skład patrolu wchodzi 1-2 osoby kadry. Patrole mogą być koedukacyjne.
4 patrole tworzą drużynę. Patrole z Polski mogą być dołączone do patroli amerykańskich lub z innych krajów nawet jeśli pojedzie cała drużyna zlotowa. Chodzi o międzynarodową integrację. Decyzja należy do gości.
Można się rejestrować jako kadra zlotowa (odpłatność 575 lub 1025 USD w zależności od wieku) – konieczne bardzo dobre posługiwanie się angielskim, przyjazd 1 tydzień wcześniej na szkolenie, wyjazd po całkowitym zakończeniu i posprzątaniu obozu.
Osoby zainteresowane udziałem w BSA 2017 National Jamboree proszone są o kontakt za pomocą maila z Wydziałem Zagranicznym GK [email protected] i podanie obowiązkowo następujących informacji: imię i nazwisko, stopień, numer telefonu, aktualnie pełniona funkcja, przydział służbowy (hufiec, chorągiew) oraz opisanie w jakim charakterze rozważają udział w przedsięwzięciu: jako kadra zlotowa czy jako kadra patrolu. Aby zgłosić się jako kadra patrolu należy widzieć realną szansę na skompletowanie przynajmniej połowy patrolu zlotowego (1 osoba dorosła + 4 osoby w wieku 14-17 lat, albo 18-20 lat – liczy się dzień rozpoczęcia zlotu). Proszę opisać wszystko, co jest potrzebne, aby zrozumieć jak silne jest wasze zainteresowanie i pod jakimi warunkami jest możliwy wasz udział w zlocie.
Główna Kwatera ZHP nie przewiduje dofinansowania udziału członków ZHP w zlocie. Zachęcamy do poszukania sponsorów, grantów.
Kontakt – do poniedziałku 23 maja – co pozwoli zorientować się, czy w ZHP jest realne zainteresowanie zlotem i poinformować BSA o przewidywanych rozmiarach reprezentacji. Zanim to nastąpi skonsultujemy się z odpowiednimi pełnomocnikami KCh ds. zagranicznych.
W przypadku zadawania pytań mailem należy podać numer telefonu kontaktowego i go odbierać, najpierw proszę zapoznać się ze szczegółowymi informacjami.
http://www.summitbsa.org/events/jamboree/overview/
Czekamy na zgłoszenia!
hm. Ewa Lachiewicz-Walińska
kierowniczka Wydziału Zagranicznego GK
tel. 601 888 817