Z inicjatywy pięciu instruktorek-ekspertek całorocznego projektu „Ekonomia jest kobietą” odbyły warsztaty na Łódzkim Uniwersytecie Dziecięcym. Spotkania miały miejsce 16 i 23 marca i były poświęcone zagadnieniom z zakresu ekonomii. Łódzki Uniwersytet Dziecięcy to inicjatywa działająca przy Politechnice Łódzkiej zajmująca się organizacją wykładów i warsztatów dla dzieci w wieku 7-12 lat. W ten sposób umożliwia im poznanie odpowiedzi na nurtujące je pytania.
Jako pierwszy został zorganizowany wykład ”W labiryncie finansowym –† ekonomia dla każdego” prowadzony przez pwd. Agnieszkę Koziarska-Wilkowiecką, kierowniczkę administracji sprzedaży w firmie Inter Vion SA.
Niecały tydzień później odbyły się dwa bloki warsztatowe.
Pierwszy – „Drugie życie śmiecia, czyli upcycling”, poświęcono przetwarzaniu śmieci na przedmioty użytkowe lub dzieła sztuki. Każdego dnia w naszych domach wytwarzamy mnóstwo śmieci, które nadają się do ponownego wykorzystania. Uczestnicy poznali sposoby, jak zmieniać odpady w coś estetycznego i użytecznego.
Na drugim – „Kupuję odpowiedzialnie”, zostały poruszone tematy odpowiedzialnej konsumpcji i rozważnych zakupów. We współczesnym świecie, wypełnionym reklamami i promocjami ciężko odróżnić zachciankę od potrzeby. Biorący udział w zajęciach zastanawiali się, jak kupować to i tylko to, co jest naprawdę potrzebne.
Na obu spotkaniach pojawiło się w sumie 195 osób (120 na warsztatach, 75 na wykładzie), w tym około 50 dziewcząt.
Zajęciami usatysfakcjonowane były zarówno uczestniczki, jak i rodzice oraz władze ŁUD, które otwarte są na dalsza współpracę z ZHP w kwestii edukacji ekonomicznej dziewcząt.
„Ekonomia jest kobietą” to projekt inspirujący do poszerzania wiedzy i umiejętności związanych z szeroko pojętą ekonomią. Choć jednym z celów projektu jest wspieranie dziewczyn i promowanie ich udziału w biznesie oraz przedsiębiorczości, projekt jest otwarty na wszystkich zainteresowanych.
Co osiągniemy poprzez udział w projekcie?
Świadome podejmowanie decyzji dotyczących konsumpcji, zarządzania pieniędzmi czy wyboru zawodu oraz znajomość konsekwencji i zależności, jakie rządzą naszą rzeczywistością.