Nabór do Wydziału Wychowania Wodnego GK ZHP

Termin zgłoszeń

03 mar 2025

Rekrutacja na

Osobę do składu zespołu

Wydział Wychowania Wodnego jest przestrzenią dla specjalistów i specjalistek związanych z wychowaniem poprzez aktywności wodne. Jego celem jest organizowanie wsparcia i tworzenie warunków do możliwie jak najlepszych działań Ruchu Wodnego. Wydział nadaje Ruchowi kierunek i jest jego rzecznikiem. Oprócz tego inicjuje i czuwa nad poziomem merytorycznym przedsięwzięć programowo-metodycznych skierowanych do środowisk wodnych oraz kształtuje szkolenia.

Wydział podlega zastępczyni naczelniczki ds. wsparcia metodyczno-programowego ZHP hm. Annie Pospiesznej.

Kogo rekrutujemy?

Rekrutujemy osoby na funkcje instruktorów i instruktorek Wydziału Wychowania Wodnego do realizacji poniższych działań:

  • komunikacja z regionami i zespołami pilota oraz koordynacja spotkań;
  • poradnictwo metodyczne;
  • przedsięwzięcia dla środowisk wodnych;
  • pozyskiwanie środków;
  • współpraca i działanie na rzecz rozwoju ruchu wodnego w związku z Jamboree 2027.

Link do witryny na SharePoint.

Zadania zespołu

  • Posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza.
  • Ma doświadczenie działalności w środowisku wodnym co najmniej na poziomie chorągwi, zna jego problematykę.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

IDEAŁY HARCERSKIE (Dlaczego?/Do czego wychowujemy?)

  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.

PROGRAM HARCERSKI (Co?/Jakie szanse wychowawcze stwarzamy?)

  • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
  • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
  • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
  • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.

METODA HARCERSKA (Jak?/W jaki sposób wychowujemy?)

  • Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
  • Zna i rozumie wszystkie metodyki.
  • Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
  • Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.

KSZTAŁCENIE KADRY

KOMPETENCJE „UNIWERSALNE”

  • Potrafi definiować cele i zamierzenia zajęć, potrafi stworzyć konspekt zajęć.
  • Zna różnorodne metody i techniki szkoleniowe oaz potrafi je stosować w praktyce.
  • Umie pracować z różnymi typami grup szkoleniowych.
  • Umie przygotować materiały szkoleniowe.
  • Potrafi przeprowadzić ewaluację zajęć, stosując różne formy oceny, potrafi dokonać samooceny zajęć.

KOMPETENCJE POTRZEBNE DO KSZTAŁCENIA HARCERSKIEGO

  • Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia, realizując założone treści kształcenia zgodnie z metodą harcerską.
  • Potrafi dobierać metody i techniki szkolenia do treści, celów, czasu oraz specyfiki grupy harcerskiej.
  • Rozwija kompetencje liderskie i instruktorskie sprzyjające procesowi kształcenia.
  • Potrafi prowadzić doradztwo indywidualne w zakresie przekazywanych treści, zwracając szczególną uwagę na kwestie metodyczne i ideowe.

UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

  • Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
  • Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
  • Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu. Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu.
  • Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
  • Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
  • Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.

1
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
2
Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.

Inne NABORY

WSPÓLNIE DLA HARCERSKIEJ MISJI

Twoje wsparcie, nasza siła!

Numer konta do darowizn na rzecz ZHP

22 1140 1010 0000 5392 2900 1017

CZY WIESZ, ŻE...

Corocznie w obozach harcerskich bierze udział ponad 85 000 osób.
Czuwaj! Zauważyłeś coś co można poprawić?
Nasza strona internetowa jest naszym obozowiskiem w wirtualnym świecie, zbieranie feedbacku jest jak zbiórka przy ognisku, gdzie każdy może podzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami.Jeśli widzisz coś co można poprawić to proszę kliknij ikonkę feedbacku z prawej strony ekranu i prześlij naszemu zespołowi feedback. Pomoże nam to w rozwoju całego serwisu!
Skip to content