Rozpoczął się kolejny rok harcerski. W planach pracy gromad i drużyn na pewno znajdują się różne ciekawe wydarzenia i akcje. W takim momencie warto się przyjrzeć również możliwościom finansowaniem tych planowanych przedsięwzięć.
Zadaniem konkursowym jest przedstawienie procesu planowania biwaku drużyny/zastępu/patrolu wraz z efektem końcowym tj. budżetem (planowanych wpływów i wydatków). Zwłaszcza jeśli chodzi o powody wyborów poszczególnych pozycji takich jak zakupów materiałów programowych, transportu czy też wyżywienia.
Co zrobić, aby wziąć udział w konkursie?
- Zachęć swój zastęp lub kilka osób z drużyny (patrol) do udziału w konkursie.
- Przedstawcie w dowolnej formie proces budżetowania wraz z końcowym efektem.
- Budżet wraz z przedstawionym procesem wyślijcie na adres [email protected].
- W treści maila napiszcie: nazwę zastępu, listę osób biorących udział w zadaniu oraz zaznaczcie, kto jest osobą kontaktową.
- Z niecierpliwością oczekujcie wyników konkursu.
Co będzie oceniane?
- Sposób przeprowadzenia planowania procesu.
- Uzasadnienie wyborów planowanych wpływów i wydatków.
- Budżet.
- Oryginalność i ciekawy pomysł na przedstawienie zadania.
W konkursie wziąć udział mogą gromady lub drużyny, zgłoszone jako całość (reprezentacja) lub jako zastępy. Konkurs jest przeprowadzany odrębnie dla dwóch grup wiekowych:
- I grupa – gromady, zastępy i drużyny działające w metodyce zuchowej i harcerskiej,
- II grupa – zastępy, drużyny starszoharcerskie i wędrownicze.
Gromady i drużyny, których prace zostaną najwyżej ocenione (w poszczególnych grupach wiekowych) przez Komisję Konkursową otrzymają nagrody:
- miejsce – Bon podarunkowy o wartości 500 PLN,
- miejsce – Bon podarunkowy o wartości 300 PLN,
- miejsce – Bon podarunkowy o wartości 200 PLN.
Zachęcamy do zapoznania się z Regulamin konkursu, a następnie zgłoszenia do konkursu. Konkurs trwa do 14 października 2020 roku.