Wydział Wędrowniczy jest przestrzenią dla metodyków wędrowniczych, będących ekspertami w swojej dziedzinie, którzy chcą z poziomu centralnego wspierać rozwój wędrownictwa. Jego celem jest wspieranie referatów (w tym bycie pomostem łączącym referaty), a także metodyków nie wchodzących w ich skład, budowanie wspólnoty Ruchu Wędrowniczego i dbanie o rozwój wędrownictwa w organizacji.

Wydział Wędrowniczy ma realny wpływ na wygląd Ruchu Wędrowniczego, nadaje mu kierunek i jest jego rzecznikiem. Oprócz tego inicjuje i czuwa nad poziomem merytorycznym przedsięwzięć programowo-metodycznych skierowanych do środowisk wędrowniczych oraz bierze udział w kształceniu kadry organizującej szkolenia z metodyki wędrowniczej.

W ramach wydziału działają zespoły:

  • Zespół ds. rozwoju wspólnot wędrowniczych, który odpowiedzialny jest za wspieranie działalności referatów wędrowniczych lub/i innych zespołów oraz osób odpowiedzialnych na szczeblu chorągwi za pracę z kadrą wędrowniczą oraz na rzecz wędrowników, a także budowanie wspólnoty ruchu wędrowniczego (metodyków wędrowniczych)
  • Zespół ds. służby, który odpowiada za wdrażanie programu Odznaki Skautów Świata oraz popularyzowanie służby w działalności wędrowniczej

Oprócz powyższych w trakcie tworzenia są:

  • Zespół ds. metodyki oraz SIM, który będzie odpowiadał za doskonalenie metodyki wędrowniczej, prowadzenie poradnictwa oraz popularyzację dorobku w zakresie metodyki wędrowniczej
  • Zespół ds. kształcenia, który będzie odpowiadał za podnoszenie jakości kształcenia metodycznego, popularyzowanie dobrych praktyk kształceniowych dotyczących kształcenia metodycznego, a także budowanie wspólnoty ruchu wędrowniczego (metodyków wędrowniczych) w aspekcie kształceniowym

Wydział działa w ramach obszaru wsparcie metodyczno-programowe i podlega zastępczyni naczelniczki ZHP hm. Annie Pospiesznej. Kierowniczką Wydziału Wędrowniczego jest hm. Karolina Kornas-Bojaronus (Chorągiew Gdańska).

Rekrutujemy osoby na funkcje instruktorów i instruktorek Wydziału Wędrowniczego do realizacji poniższych działań:

  • komunikacja z regionami i referatami oraz koordynacja spotkań metodyków (zespół ds. rozwoju wspólnot wędrowniczych),
  • wsparcie merytoryczno-organizacyjne Wędrowniczej Watry 2023 z ramienia Wydziału (samodzielna funkcja – Instruktor/instruktorka ds. wsparcia Wędrowniczej Watry 2023),
  • poradnictwo metodyczne i wsparcie we wdrażaniu nowego Systemu Instrumentów Metodycznych (zespół ds. metodyki oraz SIM),
  • koordynowanie form kształceniowych na poziomie centralnym oraz udział w rozwoju kształcenia skierowanego do metodyków wędrowniczych (zespół ds. kształcenia),
  • promocja wędrownictwa w social mediach (samodzielna funkcja – instruktor/instruktorka ds. promocji wędrownictwa)
  • posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
  • ma doświadczenie działalności w referacie metodycznym bądź zespole wsparcia metodycznego na poziomie chorągwi.
  • posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
  • ma doświadczenie w organizacji Wędrowniczej Watry jako członek/członkini komendy bądź zespołu watrowego lub doświadczenia w organizacji innych wydarzeń centralnych.
  • posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
  • ma doświadczenie we wspieraniu drużynowych w pracy z SIM przynajmniej na poziomie hufca oraz w prowadzeniu warsztatów dla drużynowych
  • ma dobrą znajomość nowego SIM.
  • posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza,
  • posiada minimum Brązową Odznakę Kadry Kształcącej,
  • ma doświadczenie w organizacji kursów drużynowych wędrowniczych,
  • ma doświadczenie w prowadzeniu warsztatów doszkalających dla kadry metodycznej na poziomie chorągwi.
  • posiada przynajmniej stopień podharcmistrzyni/podharcmistrza (dopuszczalny stopień przewodniczki/przewodnika z zastrzeżeniem mianowania jako współpracowniczką/współpracownikiem Wydziału a nie instruktor/instruktorka),
  • ma doświadczenie w działaniu z social mediami,
  • zna Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP i potrafi zgodnie z nim przygotować grafiki promocyjne.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

  • Ideały harcerskie:
    • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
  • Program harcerski:
    • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
    • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
    • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
    • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
  • Metoda harcerska:
    • Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
    • Zna i rozumie wszystkie metodyki.
    • Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
    • Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.

KSZTAŁCENIE KADRY

  • Kompetencje „uniwersalne”:
    • Potrafi definiować cele i zamierzenia zajęć, potrafi stworzyć konspekt zajęć.
    • Zna różnorodne metody i techniki szkoleniowe oaz potrafi je stosować w praktyce.
    • Umie pracować z różnymi typami grup szkoleniowych.
    • Umie przygotować materiały szkoleniowe.
    • Potrafi przeprowadzić ewaluację zajęć, stosując różne formy oceny, potrafi dokonać samooceny zajęć.
  • Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
    • Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia, realizując założone treści kształcenia zgodnie z metodą harcerską.
    • Potrafi dobierać metody i techniki szkolenia do treści, celów, czasu oraz specyfiki grupy harcerskiej.
    • Rozwija kompetencje liderskie i instruktorskie sprzyjające procesowi kształcenia.
    • Potrafi prowadzić doradztwo indywidualne w zakresie przekazywanych treści, zwracając szczególną uwagę na kwestie metodyczne i ideowe.

UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE

  • Zarządzanie projektami:
    • Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
    • Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
    • Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu.  Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu. 
    • Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
    • Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
    • Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

  • Ideały harcerskie:
    • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
  • Program harcerski:
    • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
    • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
    • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
    • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
  • Metoda harcerska:
    • Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
    • Zna i rozumie wszystkie metodyki.
    • Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
    • Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.

UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE

  • Przywództwo:
    • Ma doświadczenie w prowadzeniu zespołów na szczeblu co najmniej hufca.
    • Potrafi kierować podległymi mu zespołami, uzyskując efekt współpracy i synergii między nimi oraz grupami interesów w ich otoczeniu.
    • Wspiera swoich podwładnych w kierowaniu innymi instruktorami i zespołami.
    • Potrafi zarządzić konfliktem w zespole lub/i pomiędzy zespołami.
    • Umie moderować dyskusję w sytuacji różnicy poglądów i konfliktu interesów.
  • Zarządzanie projektami:
    • Potrafi inicjować, planować, przeprowadzać, monitorować i ewaluować duże projekty z udziałem wielu jednostek organizacyjnych. 
    • Zna różnorodne techniki i narzędzia zarządzania projektami i potrafi je stosować w praktyce.
    • Potrafi zarządzać kilkoma projektami jednocześnie oraz koordynować działania kilku liderów projektów, których efekty pracy są od siebie wzajemnie uzależnione.
    • Potrafi zarządzać zmianą i ryzykiem w projekcie oraz reagować na efekty ewaluacji.
  • Wspieranie rozwoju indywidualnego instruktora:
    • Zna kilka podstawowych technik coachingowych lub facylitacyjnych – potrafi zainspirować i/lub wesprzeć innego instruktora w planowaniu swojego rozwoju w obszarze kompetencji oraz towarzyszyć w rozwijaniu jego systemu wartości.
    • Rozumie sens rozmowy instruktorskiej jako narzędzia służącego wspieraniu a nie ocenianiu.
    • Uczestniczył w planowaniu profilu kompetencji z wykorzystaniem Mapy Kompetencji w zespole instruktorskim co najmniej na poziomie hufca.
  • Zarządzanie procesem pracy z kadrą:
    • Potrafi przeprowadzić rekrutację instruktorów oraz dorosłych wolontariuszy spoza organizacji do pełnienia funkcji w zespole.
    • Potrafi wykorzystać zasady przygotowywania do funkcji, jako element rozwoju indywidualnego instruktorów w kierowanym przez siebie zespole.
    • Potrafi rekomendować działania kształceniowe mogące wspierać przygotowanie do funkcji instruktorów w kierowanym przez niego zespole.
    • Potrafi wspierać członków swojego zespołu w pełnieniu funkcji.
    • Potrafi zastosować stopnie instruktorskie i indywidualne ścieżki rozwoju do pogłębiania doświadczenia instruktorów w swoim zespole.

GOSPODARKA FINANSOWA I MAJĄTKOWA

  • Płynność finansów:
    • Wykazał się znajomością polityki rachunkowości chorągwi, zasad obiegu i kontroli dokumentów w ZHP.
    • Zna zasady prowadzenia rachunkowości, zgodne ze standardami obowiązującymi w ZHP.
    • Zna rodzaje prowadzonej przez ZHP działalności (statutowa, ogólnoadministracyjna, odpłatna/nieodpłatna pożytku publicznego) i potrafi przyporządkować koszty do poszczególnych działań.
    • Potrafi przygotować budżet i sprawozdanie finansowe hufca/bazy.
    • Potrafi skoordynować organizację zbiórki publicznej (zgłoszenie, przeprowadzenie, rozliczenie).
    • Umie pozyskiwać i rozliczać środki finansowe wspierające realizację misji wychowawczej ZHP, np. dotacje.
    • Wie, jak rozliczyć darowiznę.
    • Podejmuje działania na rzecz poprawy efektywności ekonomicznej jednostki (terenowej lub gospodarczej) ZHP.
    • Przy podejmowaniu decyzji potrafi posługiwać się danymi zaczerpniętymi z wybranego programu księgowego.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

  • Ideały harcerskie:
    • Posiada pogłębioną wiedzę i wyrobione poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski.
  • Program harcerski:
    • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
    • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
    • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
    • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
  • Metoda harcerska:
    • Analizując instrumenty metodyczne i rozwiązania organizacyjne, potrafi określić pożądane kierunki doskonalenia danej metodyki.
    • Regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym przez poradnictwo bezpośrednie i pisemne.

KSZTAŁCENIE KADRY

  • kompetencje „uniwersalne”:
    • Potrafi zdiagnozować potrzeby szkoleniowe grupy kursowej.
    • Potrafi dokonać ewaluacji kursu i wdrażać wnioski z niej wynikające.
    • Potrafi pracować z kursantami w oparciu o proces grupowy.
    • Zna rolę motywowania w procesie kształcenia, potrafi motywować, wspierać, oceniać uczestników szkoleń i udzielać im informacji zwrotnej.
    • Potrafi przeprowadzić wizytację zajęć i dokonać ich oceny pod względem warsztatu kształceniowego.
  • Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
    • Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia, realizując założone treści kształcenia zgodnie z metodą harcerską.
    • Potrafi dobierać metody i techniki szkolenia do treści, celów, czasu oraz specyfiki grupy harcerskiej.
    • Rozwija kompetencje liderskie i instruktorskie sprzyjające procesowi kształcenia.

Potrafi prowadzić doradztwo indywidualne w zakresie przekazywanych treści, zwracając szczególną uwagę na kwestie metodyczne i ideowe.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

  • Ideały harcerskie:
    • Posiada pogłębioną wiedzę i wyrobione poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski.
  • Program harcerski:
    • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
    • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
    • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
    • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
  • Metoda harcerska:
    • Analizując instrumenty metodyczne i rozwiązania organizacyjne, potrafi określić pożądane kierunki doskonalenia danej metodyki.
    • Regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym przez poradnictwo bezpośrednie i pisemne.

KSZTAŁCENIE KADRY

  • Kompetencje „uniwersalne”:
    • Potrafi zdiagnozować potrzeby szkoleniowe grupy kursowej.
    • Potrafi dokonać ewaluacji kursu i wdrażać wnioski z niej wynikające.
    • Potrafi pracować z kursantami w oparciu o proces grupowy.
    • Zna rolę motywowania w procesie kształcenia, potrafi motywować, wspierać, oceniać uczestników szkoleń i udzielać im informacji zwrotnej.
    • Potrafi przeprowadzić wizytację zajęć i dokonać ich oceny pod względem warsztatu kształceniowego.
  • Kompetencje potrzebne do kształcenia harcerskiego:
    • Potrafi zorganizować różne formy kształcenia na każdym poziomie organizacji (kursy, warsztaty).
    • Potrafi budować harcerski klimat kursu.
    • Potrafi pracować z kadrą na kursie.
    • Zna dobre praktyki w organizacji szkoleń w ZHP.
    • Potrafi dokonać oceny zajęć pod względem „harcerskości” (poprawność merytoryczna, metodyczna, duch harcerski).
  • Dokumenty kształceniowe:
    • Zna standardy kursów obowiązujące w ZHP i potrafi z nimi pracować.
    • Zna i potrafi posługiwać się obowiązującymi w ZHP dokumentami dotyczącymi kształcenia.

UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE

  • Zarządzanie projektami – poziom zaawansowany:
    • Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
    • Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
    • Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu.  Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu. 
    • Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
    • Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.

Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu, w tym w szczególności te, które dotyczą harcerskiego systemu wartości).
  • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie hufca lub/i chorągwi. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

  • Ideały harcerskie:
    • Posiada wiedzę i umie budować własne poglądy, dotyczące ideałów (Misji ZHP, zasad harcerskiego wychowania, wartości i postaw wynikających z PiOZ oraz PiPH), na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.
  • Program harcerski:
    • Potrafi koordynować prace zespołów instruktorskich w ramach planowania, przeprowadzania i podsumowywania przedsięwzięć programowych.
    • Potrafi kierować pracami zespołu redakcyjnego przygotowującego propozycję programową.
    • Potrafi samodzielnie opracować spójny materiał programowy liczący kilkadziesiąt stron.
    • Zna najnowsze trendy w wychowaniu i potrafi je włączać do procesu tworzenia oferty programowej.
  • Metoda harcerska:
    • Potrafi stosować metodę harcerską w pracy wychowawczej z różnymi grupami. Potrafi dzielić się tymi umiejętnościami z kadrą.
    • Zna i rozumie wszystkie metodyki.
    • Potrafi zorganizować formę wymiany myśli oraz dobrych praktyk poświęconą metodzie harcerskiej oraz wybranym metodykom.
    • Potrafi dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem metodycznym z instruktorami poprzez poradnictwo bezpośrednie lub/i pisemne.

UMIEJĘTNOŚCI LIDERSKIE

  • Zarządzanie projektami:
    • Potrafi sprawnie prowadzić spotkania zespołu projektowego.
    • Umie zorganizować i prowadzić kontrolę realizacji projektu, potrafi wyznaczyć kamienie milowe w harmonogramie, umie dobrać wskaźniki do kontroli.
    • Umie wskazać ścieżkę krytyczną w układzie zadań w harmonogramie projektu.  Potrafi wskazać kluczowe ryzyka dla projektu. 
    • Potrafi moderować, facylitować pracę zespołu projektowego.
    • Potrafi prowadzić uzgodnienia z różnymi interesariuszami projektu.
    • Przeprowadził z sukcesem kilka projektów i dokonał ich oceny.

RELACJE Z OTOCZENIEM

  • Wizerunek:
    • Świadomie buduje wizerunek swojej jednostki organizacyjnej w środowisku lokalnym.
    • Wie, kiedy kontroluje kreowanie wizerunku oraz kiedy odbywa się to w sposób niekontrolowany.
    • Powiększa strefę wpływu (obszar kontrolowany) o dodatkowe działania profilaktyczne.
    • Poszerza wiedzę członków ZHP w swoim środowisku działania o tym, jak ich zachowania kształtują wizerunek Związku. 
    • Wie, jak działania harcerskie mogą być odbierane i interpretowane przez obserwatorów/uczestników zewnętrznych. Potrafi podjąć działania profilaktyczne.
    • Zna założenia marki ZHP. Potrafi świadomie przekładać je na tworzenie wizerunku jednostki lokalnej.
  • Komunikacja zewnętrzna:
    • Zarządza kanałami komunikacji – potrafi dobrać, stworzyć i zarządzać odpowiednimi kanałami komunikacji w celu dotarcia do grup docelowych.
    • Potrafi identyfikować sojuszników swojej działalności w najbliższym otoczeniu. Potrafi nawiązywać i utrzymywać pozytywne relacje z nimi, dobrać sojuszników do realizacji konkretnych zadań.
    • Potrafi efektywnie wypromować swoje wydarzenie.
    • Potrafi zaplanować swoje działania i określić ich rezultaty.
    • Zna różne metody promocji. Jest kreatywny, a jego działania cechuje innowacyjność.
    • Potrafi mówić o harcerstwie, dostosowując język i przykłady do odbiorców zewnętrznych (nieznających kultury organizacyjnej ZHP).
  • Komunikacja wewnętrzna:
    • Umie stworzyć model komunikacji wewnętrznej, dostosować kanały i narzędzia komunikacji tak, by efektywnie przekazywać komunikaty do wewnątrz organizacji.

Link do strony na SharePoint: https://gkzhp.sharepoint.com/SitePages/Zesp%C3%B3%C5%82-W%C4%99drowniczy.aspx

Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety: ankieta rekrutacyjna, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.

Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2022 r. Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.