Muzeum Harcerstwa w Warszawie jest jednostką organizacyjną Związku Harcerstwa Polskiego, posiadającą status placówki muzealnej, zgodnie z zapisami ustaw: o muzeach, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
Działa w oparciu o nadany przez Założyciela regulamin, uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zajmuje się: gromadzeniem i trwałą ochroną dóbr kultury, związanych z historią harcerstwa i skautingu, informowaniem o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianiem podstawowych wartości harcerstwa i harcerskiej myśli pedagogicznej, kształtowaniem wartości poznawczych oraz udostępnianiem zbiorów.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy osoby, które będą wspierać pracę wieloletnich wolontariuszy i współpracowników w zakresie:
· obsługi CMS Muzeum – uzupełnianie metadanych;
· przenoszenia analogowego katalogu zbiorów do postaci cyfrowej;
· przygotowania plików graficznych (skany i fotografie zbiorów) do umieszczenia w sieci;
· skanowania zbiorów bibliotecznych i archiwalnych.
Rekrutujemy osoby na funkcje:
· członków Zespołu Akcesji w Dziale Głównego Inwentaryzatora;
· członków zespołu obsługującego Bibliotekę.
Link do strony Muzeum: muzeumharcerstwa.pl
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety: ankieta rekrutacyjna, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2022 r. Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.