zhp.pl

Start > Zobacz sprawności przygotowane przez XIII „Czarny” Szczep im. Zawiszy Czarnego i RPM „Ręka Metody”

Zobacz sprawności przygotowane przez XIII „Czarny” Szczep im. Zawiszy Czarnego i RPM „Ręka Metody”

UDOSTĘPNIJ
, / 2592
Zobacz sprawności przygotowane przez XIII „Czarny” Szczep im. Zawiszy Czarnego i RPM „Ręka Metody”

W ramach akcji #zdalniealerazem harcerki i harcerze ZHP w trakcie pandemii koronawirusa spotykają się na zbiórkach i spotkaniach on-line. Mogą również zdobywać sprawności związane z higieną, bezpieczeństwem i służbą w obecnej sytuacji.

W odpowiedzi na bieżącą sytuację XIII „Czarny” Szczep im. Zawiszy Czarnego stworzył zuchowe i harcerskie sprawności. Zachęcamy do zapoznania się z wymaganiami:

EPIDEMIOLOG/EPIDEMIOLOŻKA

  1. Wiem, co to kwarantanna i dlaczego należy ją stosować. Spędziłem/am kwarantannę w domu lub miejscach wskazanych przez rodziców.
  2. Wykonałem/am plakat ilustrujący jak poprawnie myć ręce, powiesiłem/am go w widocznym miejscu, stosuję się do zaleceń.
  3. Przygotowałem/am śniadanie, podwieczorek lub kolację dla domowników.
  4. Dbam o swoją sprawność fizyczną podczas kwarantanny. Skaczę na skakance, spaceruję lub wykonuję inne ćwiczenia, które pozwalają utrzymać kondycję. Zachęciłem/am domowników do wspólnej zabawy sprawnościowej.

 

EPIDEMIOLOG/EPIDEMIOLOŻKA *

  1. Wiem, co to kwarantanna i dlaczego należy ją stosować. Spędziłem/am kwarantannę w domu lub miejscach wskazanych przez rodziców.
  2. Wiem, jak uniknąć zarażenia wirusem, znam podstawowe zasady higieniczne i je stosuję. Wiem, jak poprawnie myć ręce.
  3. Podczas kwarantanny wziąłem/am udział w zdalnych zajęciach zastępu/drużyny.
  4. Wyjaśniłem/am 5 swoim kolegom/koleżankom, na czym polega kwarantanna i dlaczego nie powinno się jej lekceważyć.
  5. Przygotowałem/am śniadanie, podwieczorek lub kolację dla domowników.

 

ZNAWCA/ZNAWCZYNI KWARANTANNY **

  1. Wiem, czym są wirusy, jak można się nimi zarazić, jak działają i jak je zwalczać.
  2. Nie zaniedbuję swojej sprawności fizycznej podczas kwarantanny. Skaczę na skakance, wychodzę na spacer w odosobnione miejsce lub wykonuję inne ćwiczenia, które pozwalają utrzymać kondycję.
  3. Utrzymuję kontakt z osobami, z którymi nie mogę się spotkać np. z babcią i dziadkiem lub starszymi sąsiadami. Kontroluję, czy nie potrzebują pomocy np. w związku z zakupami.
  4. Stosuję się do zaleceń kwarantanny, unikam fake newsów, wiedzę czerpię z oficjalnych portali.
  5. Nie zaniedbuję szkoły – realizuję kolejne tematy z podręcznika, w razie problemów szukam pomocy u np. drużynowego/drużynowej. Wiem, jakich aplikacji można użyć do zdalnej nauki. Przedstawiłem/am je kolegom lub nauczycielowi.
  6. Zorganizuję razem z zastępem ciekawą grę internetową.

 

STRAŻNIK/STRAŻNICZKA KWARANTANNY ***

  1. Wiem, czym różni się bakteria od wirusa. Umiem wytłumaczyć, na czym polegają działania prewencyjne w obliczu epidemii i jaki mają cel.
  2. W czasie zdobywania sprawności przygotowywałem/am codziennie jeden z posiłków dla domowników.
  3. Przyczyniłem/am się do rozpowszechniania prawdziwych informacji. Przekazałem/am je i przekonałem/am do nich osoby, które mogły ich nie otrzymać. Dementowałem/am plotki i fake newsy.
  4. Czas kwarantanny wykorzystałem/am, aby opracować zbiórkę zastępu/drużyny. Uzgodniłem/am jej przebieg z drużynowym/drużynową.
  5. Zaoferowałem/am młodszym harcerzom/harcerkom pomoc w nauce z wybranych przez siebie przedmiotów.

 

SPRAWNOŚĆ MISTRZOWSKA SŁUŻBA W KWARANTANNIE

Funkcję sprawności mistrzowskiej „Służba w kwarantannie” pełni udział w wolontariacie podczas epidemii COVID-19 w 2020 roku oraz zdobycie sprawności „Strażnik/Strażniczka kwarantanny ***”.

 

Powyższe sprawności zostały stworzone przez XIII „Czarny” Szczep im. Zawiszy Czarnego z Hufca ZHP Radomsko z Chorągwi Łódzkiej ZHP. Sprawności zatwierdziła komenda Hufca ZHP Radomsko.

Tutaj możecie pobrać emblematy sprawności.

 

Zachęcamy także do zapoznania się z propozycjami dwóch sprawności RPM Ręka Metody dla harcerzy i harcerzy starszych oraz dla zuchów.

DZIELNY EPIDEMIOLOG

  1. W okresie epidemii przebywał/a w miejscu wskazanym przez rodziców.
  2. Mył/a ręce przynajmniej 10 razy dziennie przez 30 s., w szczególności przez jedzeniem lub po dotykaniu przedmiotów przyniesionych przez rodziców z dworu czy sklepu. Prowadził/a kalendarz mycia rąk.
  3. Czyścił/a codziennie swój pokój lub kącik nauki oraz klamki w drzwiach w całym domu. Jeśli to możliwe wykorzystał/a do tego środki dezynfekujące.
  4. Wykonał/a i sfotografował/a kartkę z z rysunkiem wirusa i hasłem “Babciu, Dziadku! Zostań w domu!”. Zdjęcie kartki wysłał/a babci lub dziadkowi lub innej starszej osobie w rodzinie. Zadzwonił/a do osoby starszej, starając się pokazać jej swoją troskę i uprzyjemnić jej czas odosobnienia.
  5. Wykonał/a proste doświadczenie, które pokazuje, w jaki sposób kwarantanna może zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa (sposób wykonania doświadczenia na filmie). Zaprosił/a do wspólnej zabawy i wykonania doświadczenia innych domowników.

 

STRAŻNIK ZDROWIA W CZASIE EPIDEMII *

  1. Przebywał/a w miejscu wskazanym przez rodziców.
  2. Wyjaśnił/a 5 swoim kolegom/koleżankom, dlaczego w okresie epidemii nie wolno spotykać się z osobami, z którymi się nie mieszka na co dzień i sam tego przestrzegał/a.
  3. W okresie prowadzenia zdalnej nauki, sumiennie i samodzielnie wypełniał/a zadania szkolne oraz dzielnie wykonywał/a powierzone zadania domowe.
  4. Mył/a ręce przynajmniej 10 razy dziennie przez 30 s., w szczególności za każdym razem wtedy, gdy było to wskazane przez zasady określone dla czasu epidemii. Prowadził/a kalendarz mycia rąk.
  5. Przypomniał/a domownikom o częstym myciu rąk, w szczególności po każdym ich powrocie do domu. Pokazał/a domownikom, jak włączyć światło czy windę, otwierać drzwi i wchodzić po schodach nie używając dłoni.

 

OPIEKUN W CZASIE EPIDEMII **

  1. Wzorcowo przestrzegał/a zasad ustalonych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) i rozpropagował/a je.
  2. Bez wychodzenia z domu opracował/a listę osób w sąsiedztwie, które w okresie zarządzonego odosobnienia mogą potrzebować pomocy np. osób starszych lub z niepełnosprawnościami i przekazał tę listę drużynowemu.
  3. Zorganizował/a minimum godzinę zajęć dziennie dla młodszego rodzeństwa lub telefonicznie/internetowo grał/a w gry edukacyjne z innymi młodszymi od siebie dziećmi.
  4. Dzwonił/a regularnie do osób starszych starając się pokazać im swoją troskę i uprzyjemnić im czas odosobnienia.

PASSWORD RESET

Zaloguj się