Rozpoczął się kolejny rok harcerski. W planach pracy gromad i drużyn na pewno znajdują się różne ciekawe wydarzenia i akcje. W takim momencie warto się przyjrzeć również możliwościom finansowaniem tych planowanych przedsięwzięć.

Zadaniem konkursowym jest przedstawienie procesu planowania biwaku drużyny/zastępu/patrolu wraz z efektem końcowym tj. budżetem (planowanych wpływów i wydatków). Zwłaszcza jeśli chodzi o powody wyborów poszczególnych pozycji takich jak zakupów materiałów programowych, transportu czy też wyżywienia.

Co zrobić, aby wziąć udział w konkursie?

  1. Zachęć swój zastęp lub kilka osób z drużyny (patrol) do udziału w konkursie.
  2. Przedstawcie w dowolnej formie proces budżetowania wraz z końcowym efektem.
  3. Budżet wraz z przedstawionym procesem wyślijcie na adres [email protected].
  4. W treści maila napiszcie: nazwę zastępu, listę osób biorących udział w zadaniu oraz zaznaczcie, kto jest osobą kontaktową.
  5. Z niecierpliwością oczekujcie wyników konkursu.

Co będzie oceniane?

  1. Sposób przeprowadzenia planowania procesu.
  2. Uzasadnienie wyborów planowanych wpływów i wydatków.
  3. Budżet.
  4. Oryginalność i ciekawy pomysł na przedstawienie zadania.

W konkursie wziąć udział mogą gromady lub drużyny, zgłoszone jako całość (reprezentacja) lub jako zastępy. Konkurs jest przeprowadzany odrębnie dla dwóch grup wiekowych:

  • I grupa – gromady, zastępy i drużyny działające w metodyce zuchowej i harcerskiej,
  • II grupa – zastępy, drużyny starszoharcerskie i wędrownicze.

Gromady i drużyny, których prace zostaną najwyżej ocenione (w poszczególnych grupach wiekowych) przez Komisję Konkursową otrzymają nagrody:

  1. miejsce – Bon podarunkowy o wartości 500 PLN,
  2. miejsce – Bon podarunkowy o wartości 300 PLN,
  3. miejsce – Bon podarunkowy o wartości 200 PLN.

Zachęcamy do zapoznania się z Regulamin konkursu, a następnie zgłoszenia do konkursu. Konkurs trwa do 14 października 2020 roku.

Zgloszenie-konkursowe-ZH

Zgloszenie-konkursowe-HSW