Nabór do Wydziału Komunikacji i Promocji GK ZHP

Termin zgłoszeń

03 mar 2025

Rekrutacja na

Osobę do składu zespołu

Najważniejszym zadaniem Wydziału Komunikacji i Promocji jest koordynowanie działań związanych z komunikacją bieżącą ZHP i promocją harcerstwa.

Wydział składa się z specjalistów i specjalistek w różnych dziedzinach, którzy mogą wspomóc komunikację i promocję organizacji. W wydziale znajdują się zarówno filmowcy, fotografowie, graficy, jak i copywriterzy, stratedzy, PR-owcy, itp. W ramach wydziału działa także Zespół ds. ZHP360, który odpowiada za tworzenie harcerskiej telewizji internetowej ZHP360.

Wydział działa pod kierownictwem phm. Olgi Junkuszew (Chorągiew Lubelska), phm. Mikołaja Zawiślaka (Chorągiew Podkarpacka) i podlega Naczelniczce ZHP hm. Martynie Kowackiej.

Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy osoby na funkcje:

  • Montażysty/Montażystki Podcastów w Wydziale Komunikacji i Promocji;
  • Specjalisty/Specjalistki ds. video w Wydziale Komunikacji i Promocji;
  • Specjalisty/Specjalistki ds. foto w Wydziale Komunikacji i Promocji;
  • Specjalisty/Specjalistki ds. TikToka w Wydziale Komunikacji i Promocji;
  • Członka/Członkini Wydziału Komunikacji i Promocji.

Link do witryny na SharePoint.

Zadania zespołu

Montażysta/Montażystka Podcastów w Wydziale Komunikacji i Promocji:

  • Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miano Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
  • Interesuje się podcastem/materiałami radiowymi.
  • Potrafi montować dźwięk (zna Audacity lub inny program służący obróbce dźwięku).
  • Potrafi przeprowadzić proste zabiegi naprawcze dźwięku, takie jak np. redukcja szumów czy wzmocnienie jednej ze ścieżek.
  • Dysponuje około 6-8 godzinami w miesiącu (zakładając 2 podcasty w miesiącu);
  • Potrafi i ma gotowość pracować zdalnie.

Specjalista/Specjalistka ds. video w Wydziale Komunikacji i Promocji:

  • Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
  • Potrafi tworzyć treści video (nagranie, montaż obrazu i dźwięku, mile widziana umiejętność color gradingu).
  • Umie działać pod presją czasu oraz organizować pracę i priorytetyzować zadania.
  • Potrafi pracować z briefem.

Specjalista/Specjalistka ds. foto w Wydziale Komunikacji i Promocji:

  • Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
  • Potrafi tworzyć treści foto (fotografia, obróbka).
  • Umie działać pod presją czasu oraz organizować pracę i priorytetyzować zadania.
  • Potrafi pracować z briefem.

Specjalista/Specjalistka ds. TikToka w Wydziale Komunikacji i Promocji:

  • Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
  • Zna platformę TikTok oraz ma doświadczenie w tworzeniu na nią contentu.
  • Potrafi tworzyć treści video (nagranie, montaż obrazu i dźwięku).
  • Potrafi pracować z briefem.

Członek/Członkini Wydziału Komunikacji i Promocji:

  • Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
  • Interesuje się tematami taki jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, SEO, social media, technologia, nowe media, biznes, psychologia, WordPress, copywriting, reklama i remarketing, e-mail marketing i automatyzacja, optymalizacja kampanii reklamowych, współpraca z influencerami. koordynacja tworzenia stron internetowych i opieka nad nimi. Jest specjalistą w wybranej przez siebie dziedzinie.
  • Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
  • Potrafi myśleć strategicznie i koncepcyjnie. Wie, jak przeprowadzić krytyczną analizę, myśli analitycznie.

RELACJE Z OTOCZENIEM

 WIZERUNEK (autoprezentacja, marka ZHP, kultura organizacyjna)

  • Rozumie dynamikę zmian ruchu harcerskiego (w jego celach i środkach), potrafi ją przełożyć na kreowanie wizerunku organizacji.
  • Buduje pozytywne postrzeganie harcerstwa wśród osób dorosłych spoza organizacji.
  • Wie jak i stara się efektywnie niwelować stereotypy o harcerstwie.
  • Kreuje markę ZHP.

KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA (budowanie relacji z otoczeniem – odbiorcy, promocja, sojusznicy, rzecznictwo):

  • Utrzymuje relacje z mediami w sposób ciągły.
  • Potrafi świadomie kreować obraz ZHP w mediach.
  • Korzystając z doświadczeń zewnętrznych (inne organizacje, instytucje, firmy, świat nauki) kreuje nowe rozwiązania w zakresie budowanie relacji ZHP z otoczeniem.

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA:

  • Świadomie tworzy, dostosowuje i wykorzystuje kanały oraz narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji.
  • Korzystając z doświadczeń zewnętrznych kreuje nowe rozwiązania w zakresie komunikacji wewnętrznej.

SYTUCJE KRYZYSOWE:

  • Potrafi opracować schematy działań w najbardziej prawdopodobnych sytuacjach kryzysowych.
  • Potrafi zredagować stanowisko, tłumaczące zaistniałą sytuację oraz podjęte działania. Umie udzielić rzeczowej odpowiedzi mediom.
  • Wie, jak zarządza się sytuacją kryzysową w organizacji.

WIEDZA O ZHP

  • Posiada podstawową wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu).
  • Zna elementy składające się na Harcerski System Wychowawczy oraz rozumie ich funkcjonowanie i wzajemne relacje.
  • Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie drużyny, szczepu i hufca. Świadomie w nich uczestniczy.

HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY

IDEAŁY HARCERSKIE

  • Zna i rozumie Misję ZHP, wprowadza ją w czyn w każdym harcerskim działaniu.
  • Zna i rozumie zasady harcerskiego wychowania, promuje je własną postawą.
  • Zna, rozumie i akceptuje wartości, na których zbudowane jest Prawo i Obietnica Zucha oraz Prawo i Przyrzeczenie Harcerskie.
  • Zna, rozumie i potrafi kształtować u swoich wychowanków postawy wynikające z Prawa i Obietnicy Zucha oraz Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.
  • Potrafi wypowiedzieć się na temat ideałów, na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Dobrze widziana znajomość języka angielskiego.

1
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
2
Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.

Inne NABORY

WSPÓLNIE DLA HARCERSKIEJ MISJI

Twoje wsparcie, nasza siła!

Numer konta do darowizn na rzecz ZHP

22 1140 1010 0000 5392 2900 1017

CZY WIESZ, ŻE...

Corocznie w obozach harcerskich bierze udział ponad 85 000 osób.
Czuwaj! Zauważyłeś coś co można poprawić?
Nasza strona internetowa jest naszym obozowiskiem w wirtualnym świecie, zbieranie feedbacku jest jak zbiórka przy ognisku, gdzie każdy może podzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami.Jeśli widzisz coś co można poprawić to proszę kliknij ikonkę feedbacku z prawej strony ekranu i prześlij naszemu zespołowi feedback. Pomoże nam to w rozwoju całego serwisu!
Skip to content