W związku z przygotowaniami do akcji Betlejemskiego Światła Pokoju 2021, Główna Kwatera ZHP ogłasza konkurs na komendę zlotu.

Zapraszamy do składania koncepcji organizacyjnej Zlotu BŚP 2021, w której autorzy przedstawią swój pomysł na realizację tego wyzwania. Pragniemy zaznaczyć, że organizacja Zlotu Betlejemskiego 2021 nie ogranicza się do jedynie kwestii logistycznych. Jest to przygotowanie całościowego programu wydarzenia, którego następstwem jest przyjęcie Światła – symbolu Chrystusa oraz przekazywanie go dalej w sztafecie Światła, biorąc pod uwagę tegoroczne hasło.

Do zakresu obowiązków sztabu Zlotu Betlejemskiego należy:

  • Organizacja Zlotu Betlejemskiego wraz z programem, który przygotowuje do przyjęcia Światła, które jest symbolem Chrystusa,
  • Współorganizacja/koordynacja imprez towarzyszących (Betlejemska Poczta Zuchowa, Ambasadorzy Światła),
  • Ogłoszenie konkursu na reprezentację wyjazdu do Wiednia.

Koncepcja organizacyjna sztabu powinna zatem zawierać co najmniej:

  1. Propozycję zakresów obowiązków poszczególnych członków komendy (a w przypadku osoby odpowiedzialnych za program, finanse, organizację i logistykę także imion i nazwisk), w tym:
    1. Komendanta sztabu,
    2. Osoby odpowiedzialnej za program (zalecamy, by wyznaczyć oddzielną osobę do organizacji gry miejskiej):
      1. Program zlotu (forma zlotu, nawiązanie do hasła, współzawodnictwo, zadanie przedzlotowe, inne formy zlotowe),
      2. Gra miejska,
      3. Betlejemska Pocztowa Zuchowa,
      4. Program dostosowany do NS,
      5. Program dla instruktorów np. konferencja.
    3. Osoby odpowiedzialnej za finanse,
    4. Osoby odpowiedzialnej za komunikację i promocję:
      1. relacje z Miastem, w którym zostanie zorganizowany Zlot,
      2. promocja w mediach harcerskich i publicznych.
    5. Osoby odpowiedzialnej za organizację i logistykę,
    6. Osoby odpowiedzialnej za Ambasadorów Światła,
    7. Kapelana zlotu:
      1. Liturgie Eucharystyczne,
      2. Posługa sakramentami.
  2. Wizję sposobu rekrutacji uczestników i wolontariuszy.
  3. Wizję działań programowych w ramach przygotowań do zlotu.
  4. Wstępny plan finansowy.

Wskazówki:

  • Zadanie realizowane będzie na szczeblu centralnym, dlatego korzystne jest, aby członkowie komendy reprezentowali różne regiony Polski,
  • Ważne jest, aby mieć świadomości konieczności pracy w środowisku Office 356 (m.in. przechowywanie danych zgodnie z przepisami RODO),
  • Sztab opracowuje program i materiały programowe w oparciu o hasło akcji BŚP przygotowane przez Radę Duszpasterską i zaakceptowane przez Główną Kwaterę,
  • Główna Kwatera ZHP zapewnia wsparcie merytoryczne na każdym etapie pracy zespołu oraz współpracę z wydelegowanymi instruktorami Wydziału Wychowania Duchowego i Religijnego oraz Wydziałem Nieprzetartego Szlaku w zakresie tworzenia programu,
  • Zawarcie w koncepcji planowanego harmonogramu działań będzie dodatkowym atutem,
  • Na prośbę zainteresowanych GK ZHP udostępni materiały oraz dokumentację z ubiegłych lat na etapie współpracy.

Komendant sztabu BŚP 2021 powinien spełniać następujące kryteria formalne:

  • czynny instruktor lub instruktorka, z doświadczeniem w prowadzeniu zespołu na poziomie hufca, chorągwi lub Głównej Kwatery ZHP,
  • stopień co najmniej podharcmistrza,
  • zaliczona służba instruktorska,
  • pełny wpis do systemu ewidencyjnego Tipi,
  • znajomość specyfiki pracy w środowisku chrześcijańskim (ewentualnie posiadanie w swojej komendzie osoby, która ma takie umiejętności),
  • udokumentowane doświadczenie w organizowaniu dużych przedsięwzięć harcerskich,
  • opinia właściwego komendanta (chorągwi – zgodnie z przydziałem służbowym).

Ważne, aby komendant sztabu BŚP posiadał wysokie kompetencje komunikacyjne i zdolność do pracy w zróżnicowanym zespole, a także miał gotowość do pracy zdalnej. Dużym atutem będzie znajomość specyfiki regionu, w którym odbywać się będzie zlot.

Wymagania w stosunku do proponowanych członków komendy:

  • czynny instruktor lub instruktorka w stopniu co najmniej przewodnika,
  • zaliczona służba instruktorska za ostatni rok,
  • pełny wpis do systemu ewidencyjnego Tipi,
  • doświadczenie w organizowaniu przedsięwzięć harcerskich co najmniej na poziomie hufca,
  • znajomość specyfiki pracy w środowisku chrześcijańskim.

Wymagane jest, aby komendant sztabu lub jego programowiec podczas przygotowań do zlotu ściśle współpracował z Wydziałem Wychowania Duchowego i Religijnego GK ZHP w zakresie koncepcji programowej oraz merytorycznego tworzenia materiałów oraz form programowych na zlocie, a w zakresie programu dla Nieprzetartego Szlaku – z Wydziałem NS GK ZHP. Nieodłącznym elementem, który należy brać pod uwagę jest również ścisła współpraca z Wydziałem Komunikacji i Promocji ZHP.

Przed złożeniem aplikacji kandydaci powinni skontaktować się z zastępczynią Naczelniczki ZHP hm. Lucyną Czechowską ([email protected]) w celu uzyskania m.in. dostępu do dokumentacji oraz dobrych praktyk organizacji poprzednich zlotów BŚP.

Zgłoszenia wraz z harcerskim CV, koncepcją organizacyjną, koncepcją promocji i gry miejskiej oraz wymaganymi opiniami proszę przesyłać na adres [email protected] do dnia 28 lutego 2021 roku (godz. 23:59). Wybrani kandydaci mogą zostać zaproszeni na rozmowę, której termin zostanie ustalony indywidualnie. Termin rozstrzygnięcia konkursu i powołania komendy sztabu BŚP Główna Kwatera ZHP przewiduje na 20 marca 2021 r.