Forum Komunikacji i Promocji to ogólnopolska forma wymiany doświadczeń, stwarzająca przestrzeń do dyskusji i wzajemnego inspirowania się. Jest to przedsięwzięcie przeznaczone dla osób, które zajmują się komunikacją i promocją na różnych szczeblach naszej organizacji. Tegoroczne Forum Komunikacji i Promocji, które odbyło się w 8 czerwca w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu było organizowane przez Zespół Komunikacji i Promocji Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej ZHP przy współpracy z Wydziałem Komunikacji i Promocji GK ZHP.

Już po raz trzeci instruktorzy zajmujący się promocją spotkali się w jednym miejscu, aby wspólnie porozmawiać o tym, jak tworzyć wizerunek w ZHP, jak promować naszą działalność na co dzień oraz jak pracować w zespołach promocyjnych. To spotkanie było świetną okazją do dyskusji na ważne tematy związane z promocją, ale również pozwoliło nam się zastanowić nad tym, w jakim kierunku zmierzamy, budując wizerunek naszej organizacji.

Pierwszy temat poruszony podczas konferencji dotyczył influencer marketingu, o którym prelekcję prowadziła phm. Olga Junkuszew. Uczestnicy dowiedzieli się, jak można z tym pracować w naszej organizacji oraz przedyskutowali kampanię ZHP w ramach akcji 1%, która została przeprowadzona jakiś czas temu we współpracy z blogerami. Kolejnym prelegentem był hm. Jacek Grzebielucha, który mówił na temat prawa autorskiego w harcerskim internecie. Podczas tej prelekcji instruktorzy rozmawiali o tym, jak przestrzegać różnych prawnych kwestii związanych z wizerunkiem oraz wzbogacili swoją wiedzę o ważne informacje dotyczące tego istotnego tematu. Następnie hm. Martyna Kowacka, rzeczniczka prasowa ZHP, mówiła o bardzo ważnej kwestii, czyli o tym, jak wychowywać w zgodzie z wartościami w komunikacji i promocji. Instruktorzy zastanowili się wspólnie nad tym, jak pracować zgodnie z metodą harcerską, zajmując się promocją oraz zwrócili uwagę na to, jak ważne jest, aby przy działaniu na każdym polu, pamiętać o skupianiu się na pracy wychowawczej.

Następnym etapem konferencji był podział na dwie grupy zadaniowe. Podczas pierwszego bloku odbyły się zajęcia z identyfikacji wizualnej wydarzenia, które poprowadziła phm. Sonia Stach oraz zajęcia dotyczące planowania i strategii prowadzone przez byłą rzeczniczkę ZHP – Monikę Kubacką. W ich trakcie uczestnicy dyskutowali o identyfikacji, jej różnych elementach i o tym, jaki cel ma spełniać oraz działając w mniejszych grupach myśleli nad zaplanowaniem konkretnego eventu pod kątem promocyjnym, określając poszczególne etapy i podsumowując ewaluacją.

Po przerwie obiadowej przyszedł czas na drugi blok zajęciowy w podziale na dwie grupy. Jedna z nich zajmowała się tematem kampanii wizerunkowej pod okiem phm. Olgi Junkuszew oraz phm. Aleksandry Raczko. Uczestnicy podczas tych zajęć rozmawiali między innymi o tym, jakie są elementy takiej kampanii, jak ją zaplanować oraz w jaki sposób współpracować z różnymi odbiorcami czy partnerami naszej działalności. W tym samym czasie trwały zajęcia dla drugiej grupy na temat modelu marki ZHP prowadzone przez hm. Martynę Kowacką. Instruktorzy dyskutowali wspólnie nad dokumentem, który jest bardzo istotny w budowaniu wizerunku naszej organizacji, a przy tym w działaniu z promocją na każdym szczeblu .

Nie trudno się domyślić, że miniona sobota była dla instruktorów związanych z promocją czasem spędzonym w miłej atmosferze, pełnej kreatywnego i twórczego myślenia. Uczestnicy spotkania wymienili się wieloma pomysłami na działanie, porozmawiali na ważne tematy i popracowali nad istotnymi kwestiami w gronie instruktorów z różnych chorągwi. Właśnie w taki sposób przebiegło Forum Komunikacji i Promocji w tym roku, a my już zachęcamy do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji. Bardzo dziękujemy organizatorom oraz prowadzącym za przygotowanie oraz realizację tego wydarzenia.
Do zobaczenia za rok!

autorka: Weronika Bączek
za: kp.zhp.pl