Najważniejszym zadaniem Wydziału Komunikacji i Promocji jest koordynowanie działań związanych z komunikacją bieżącą ZHP i promocją harcerstwa.
Do zadań Wydziału Komunikacji i Promocji należą między innymi: współpraca z mediami ogólnopolskimi; partnerstwa, patronaty i rzecznictwo ZHP; opracowywanie i realizowanie kampanii wizerunkowych ZHP i kampanii 1%; wdrażanie strategii komunikacji ZHP; rozszerzenie katalogu identyfikacji wizualnej ZHP; budowanie zaplecza technologicznego mediów ZHP; opracowywanie, prowadzenie serwisu internetowego oraz serwisów społecznościowych na poziomie centralnym; redagowanie następujących tytułów: magazyn internetowy „Na tropie” – za pomocą redakcji „Na tropie”, kwartalnik dla drużynowych „Z perspektywy’ – za pomocą redakcji „Z perspektywy”, telewizja internetowa ZHP360 – za pomocą redakcji ZHP360. Wydział wspiera komunikacyjnie wszystkie szczeble organizacji z szczególną uwagą kierowaną na wsparcie szczebla chorągwianego.
W ramach wydziału będą działać 3 zespoły:
- Zespół ds. foto i video, który odpowiedzialny jest za tworzenie stock’u zdjęciowego ZHP oraz o dbanie o spójność przekazu foto i video.
- Zespół ds. grafiki, który odpowiada za tworzenie oprawy wizualnej wydarzeń centralnych, tworzenie spójnego przekazu graficznego ZHP oraz dbanie o graficzną część kampanii wizerunkowych ZHP i kampanii 1,5%.
- Zespół ds. ZHP360, który odpowiada za tworzenie harcerskiej telewizji internetowej ZHP360.
Wydział będzie działał pod kierownictwem phm. Olgi Junkuszew (Chorągiew Lubelska) i podlegał naczelniczce ZHP hm. Martynie Kowackiej.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy osoby na funkcje:
członków Wydziału Komunikacji i Promocji;
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji.
- Interesuje się tematami taki jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, social media, technologia, nowe media, biznes, psychologia, WordPress, copywriting, reklama i remarketing, e-mail marketing i automatyzacja, optymalizacja kampanii reklamowych, współpraca z influencerami. koordynacja tworzenia stron internetowych i opieka nad nimi. Jest specjalistą w wybranej przez siebie dziedzinie.
- Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Potrafi myśleć strategicznie i koncepcyjnie. Wie, jak przeprowadzić krytyczną analizę, myśli analitycznie.
członków zespołu ds. foto i video, w tym jego szefa;
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Interesuje się tematami taki jak np.: fotografia, video, montaż, postprodukcja. Posiada wysokie poczucie estetyki.
- Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Brał udział w tworzeniu relacji z przedsięwzięcia harcerskiego.
- Wykazuje biegłą znajomość programów do obróbki zdjęć lub video, Identyfikacji Wizualnej ZHP.
członków zespołu ds. grafiki, w tym jego szefa;
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Interesuje się tematami taki jak np.: grafika komputerowa, skład tekstu, ilustracja. Posiada wysokie poczucie estetyki.
- Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Brał udział w tworzeniu oprawy graficznej przedsięwzięcia harcerskiego lub w inny sposób z zakresu specjalizacji graficznej wspierał działalność harcerską.
- Wykazuje biegłą znajomość Identyfikacji Wizualnej ZHP,
- Biegle zna i korzysta z programów do grafiki komputerowej,
- Rozumienie specyfikę projektowania dla potrzeb internetu i druku oraz dla tworzenia graficznych motywów przewodnich (KV).
członków zespołu ds. ZHP360, w tym jego szefa.
- Posiada (razem lub wymiennie) stopień instruktorski i/lub III stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji w promocji.
- Interesuje się tematami taki jak np.: dziennikarstwo, realizacja i produkcja filmowa, prezentacja i dykcja, planowanie pracy, realizacja dźwięku, montaż, praca operatora.
- Wykazuje się rolą mentora, jest merytorycznym wsparciem i źródłem wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji, lub określił w której specjalizacji chce się rozwijać.
osób zaintereoswanych wspieraniem rozwoju aplikacji HarcApp oraz programów i aplikacji z nią związanych
Warunki wstępne:
- Angielski,
- Flutter (język programowania) lub podobny język (np. React Native),
- Git,
- Dobre oko do UI,
- Umiejętność szukania rozwiązań na napotkane problemy programistyczne w sieci (stackoverflow, czasem dokumentacja Fluttera).
Warunki dodatkowe:
- Znajomość sposobu funkcjonowania REST API,
- Znajomość zagadnień związanych z bazami danych, w szczególności nierelacyjnych.
Poznaj poszukiwane kompetencje:
RELACJE Z OTOCZENIEM:
- WIZERUNEK (autoprezentacja, marka ZHP, kultura organizacyjna)
- Rozumie dynamikę zmian ruchu harcerskiego (w jego celach i środkach), potrafi ją przełożyć na kreowanie wizerunku organizacji.
- Buduje pozytywne postrzeganie harcerstwa wśród osób dorosłych spoza organizacji.
- Wie jak i stara się efektywnie niwelować stereotypy o harcerstwie.
- Kreuje markę ZHP.
- KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA (budowanie relacji z otoczeniem – odbiorcy, promocja, sojusznicy, rzecznictwo)
- Utrzymuje relacje z mediami w sposób ciągły.
- Potrafi świadomie kreować obraz ZHP w mediach.
- Korzystając z doświadczeń zewnętrznych (inne organizacje, instytucje, firmy, świat nauki) kreuje nowe rozwiązania w zakresie budowanie relacji ZHP z otoczeniem.
- KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA
- Świadomie tworzy, dostosowuje i wykorzystuje kanały oraz narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji.
- Korzystając z doświadczeń zewnętrznych kreuje nowe rozwiązania w zakresie komunikacji wewnętrznej.
- SYTUCJE KRYZYSOWE
- Potrafi opracować schematy działań w najbardziej prawdopodobnych sytuacjach kryzysowych.
- Potrafi zredagować stanowisko, tłumaczące zaistniałą sytuację oraz podjęte działania. Umie udzielić rzeczowej odpowiedzi mediom.
- Wie, jak zarządza się sytuacją kryzysową w organizacji.
WIEDZA O ZHP
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą ruchu harcerskiego (historia, aktualna sytuacja ruchu harcerskiego, ZHP, skautingu i guidingu).
- Zna elementy składające się na Harcerski System Wychowawczy oraz rozumie ich funkcjonowanie i wzajemne relacje.
- Zna mechanizmy demokratycznego podejmowania decyzji na poziomie drużyny, szczepu i hufca. Świadomie w nich uczestniczy.
HARCERSKI SYSTEM WYCHOWAWCZY
- Ideały harcerskie
- Zna i rozumie Misję ZHP, wprowadza ją w czyn w każdym harcerskim działaniu.
- Zna i rozumie zasady harcerskiego wychowania, promuje je własną postawą.
- Zna, rozumie i akceptuje wartości, na których zbudowane jest Prawo i Obietnica Zucha oraz Prawo i Przyrzeczenie Harcerskie.
- Zna, rozumie i potrafi kształtować u swoich wychowanków postawy wynikające z Prawa i Obietnicy Zucha oraz Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego.
Potrafi wypowiedzieć się na temat ideałów, na których opiera się ruch harcerski. Wie, jak pogłębiać swoją wiedzę w tej dziedzinie.
Dobrze widziana znajomość języka angielskiego.
Link do strony na SharePoint: https://gkzhp.sharepoint.com/SitePages/Wydzia%C5%82-Promocji-i-Komunikacji.aspx
Pierwszym etapem naboru jest przesłanie ankiety: ankieta rekrutacyjna, do której należy załączyć opinię komendanta chorągwi.
Na zgłoszenia czekamy do 30 września 2022 r. Drugim etapem naboru są rozmowy instruktorskie właściwego kierownika zespołu/wydziału ze zgłoszonymi instruktorami.