Największy harcerski eksperyment wystartował! Rajd organizowany w konwencji „sandbox”, czyli piaskownicy, znanej fanom niektórych gier komputerowych, np. „Heroes of Might and Magic”, potrwa do 7 lipca. W 5 dni ponad tysiąc osób przemierzy blisko 25 000 km2.
Każda szlachecka kompania, w którą wcielą się uczestnicy Rajdu Odkrywców 2016 rozpocznie grę posiadając takie same zasoby. Różnić się będą umiejętności poszczególnych patroli. Patrole same zdecydują o tym, które umiejętności przydadzą się im najbardziej podczas całej wyprawy. Kompanie jeszcze przed rozpoczęciem rajdu otrzymały po 20 punktów, które będą mogły rozdzielić na sześć szlacheckich biegłości: koneksję, gospodarność, oleum, krzepę, szablę i krasomówstwo. Ich wybory będą miały wpływ na dalszy przebieg rozgrywki, dlatego warto zastanowić się dobrze nad tym, które z nich i w jakim stopniu rozwinąć.Rajd Odkrywców to nowa inicjatywa twórców Rajdu Grunwaldzkiego – warto ją zapamiętać, zwłaszcza że w takiej konwencji rajd będzie zorganizowany po raz pierwszy i ostatni. Ten wyczyn nie zostanie już powtórzony, a następne edycje rajdu będą wyglądać zupełnie inaczej.