W dniach 17-19 października w Warszawie odbyła się kolejna edycja PR LAB, czyli warsztatów dla wędrowników i instruktorów na temat wizerunku ZHP, promocji i współpracy z mediami. Warszawski PR LAB był wspólną imprezą dla dwóch chorągwi – Stołecznej i Mazowieckiej.

 

W warszawskiej edycji PR LAB-u wzięła udział rekordowo duża liczba uczestników – aż 54 osoby, z tego 33 z Chorągwi Stołecznej, 12 z Chorągwi Mazowieckiej i 9 osób z innych chorągwi.

W piątek wieczorem uczestnicy warsztatów gościli w Muzeum Woli, gdzie wysłuchali prelekcji na temat wizerunku harcerstwa w mediach społecznościowych, marki ZHP, autoprezentacji i organizowania przez drużyny i hufce działań na rzecz społeczności lokalnych. W sobotę odbywały się zajęcia na temat promowania harcerstwa w mediach społecznościowych, współpracy z mediami, fotografii, video i grafiki. W niedzielę można było wziąć udział w jednej z czterech atrakcji: wycieczkach do redakcji Akademickiego Radia Kampus, studia harcerskiej telewizji ZHP360, siedziby spółki Agora S.A. (wydawcy „Gazety Wyborczej” i portalu gazeta.pl) lub w spotkaniu z profesjonalnym stylistą, doradzającym, jak dobrze wyglądać na zdjęciach i podczas wystąpień publicznych.

 

Warsztaty PR LAB dały uczestnikom nie tylko przydatną wiedzę, ale również – a może przede wszystkim – zapał do działania i motywację do zajmowania się promocją w swoich środowiskach.

 

Warszawska edycja warsztatów PR LAB została zorganizowana przez Wydział Komunikacji i Promocji GK ZHP, Chorągiew Mazowiecką i Chorągiew Stołeczną.

  

Był to dziesiąty z serii warsztatów PR LAB. Kolejny odbędzie się  w Chorągwi Łódzkiej w Ośrodku "Nadwarciański Gród" w Załęczu Wielkim już 21 listopada.

 

phm. Michał Piotrowski

zastępca komendanta warsztatów